دردهای اسکلتی عضلانی - فیت ارگو

بررسی شوع درد های اسکلتی وعضلانی در بین دندان پزشکان

www.fitergo.ir

به اشتراک گذاری این مطلب

درد های اسکلتی عضلانی :

دردهای اسکلتی عضلانی. اختلالات اسکلتی عضلانی یک نمونه از عوامل شایع  آسیب های شغلی در بسیاری از کشور های جهان است.
 هدف از مطالعه این مقاله تعیین شیوع اختلالات اسکلتی عضلانی در بین دندان پزشکان شهر هاست. که این مطالعه بر روی پزشکان دندان پزشکان شهر  همدان صورت گرفته است.
با داوطلب شدن بسیاری از پزشکان توانستیم  نحوه ی کار و درد های مزمن به وجود آمده برای پزشکانی که در موقع کار پیش می آمد را بررسی کنیم.

دردهای اسکلتی عضلانی
دردهای اسکلتی عضلانی

درد های شامل : گردن درد ۴۹/۷ ،  مچ و دست ۴۷/۸ ، شانه ۲۹/۶ ، فوقانی پشت ۲۳/۹ ، تحتانی پشت ۱۶/۹ ، زانو ها ۱۴/۱ ، آرنج ۱/۴ درصد  که بسیاری از این درد ها به دلیل درگیر شدن پزشکان به هنگام درمان بیمار و رعایت نکردن اصول و قوانین ارگونومی می باشد .

نتیجه نهائی : از بین اختلالات اسکلتی عضلانی در حین کار گردن درد و اختلالات مرتبط با مچ و دست بیشترین شیوع را داشت . به نظر می رسد که اجرای مداخلات آموزشی در این خصوص برای دندان پزشکان ضروری باشد. نتایج پژوهش‌ها نشان مید حرفه دندانپزشکی با وجود درآمد بالایی که دارد، موجب وارد آمدن آسیب‌های سخت بدنی به شاغلین آن می‌شود.

دردهای اسکلتی عضلانی
دردهای اسکلتی عضلانی

به بیان محققان، دندان‌پزشکان، به‌طور بالقوه در معرض انواع مشکلات سلامتی ازجمله: خطرات شیمیایی (جیوه)، خطرات اشعه یونیزان، بیولوژیک و هپاتیت و ارگونومیک یا مشکلات عضلانی- اسکلتی هستند. ضعف تکنیک کاری و عدم آگاهی از علم ارگونومیک از علل اصلی این مشکلات است. وضعیتی که دندان‌پزشک هنگام کار به خود می‌گیرد، نیروی ثابت زیادی به گردن، شانه و مفصل شانه وارد می‌کند که در زمان طولانی ممکن است در سیستم عضلانی اسکلتی ناراحتی‌هایی ایجاد کند.

حتما بخوانید :

مقاله: ارگونومی دست خط برای کودکان

 ارگونومی کار با کامپیوتر(قسمت چهارم)

مقاله: ارگونومی کار با کامپیوتر(قسمت سوم)

ارگونومی کار با کامپیوتر(قسمت اول)

مطالب بیشتر

اسکرول به بالا