چرا از موس های ارگونومیک و طبی فیت ارگو استفاده کنیم؟ مزیت آنها چیست؟

چرا از موس های ارگونومیک استفاده کنیم؟

ergonomy-mouse

به اشتراک گذاری این مطلب

تا کنون در مورد موس های ارگونومیک یا موس های طبی چیزی شنیده اید؟ آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که درصد بالایی از روزتان را با کامپیوتر می گذراند؟ بسیاری از کسانی که سر و کارشان با کامپیوتر و موس و لوازم دیگر این تکنولوژی روز دنیاست از دردهای ناشی از کار طولانی مدت در قسمت کمر، گردن، مچها و ساعد شکایت می کنند. این به دلیل نحوه نشستن و یا نحوه قرار گرفتن در محلی است که برای کارتان نیاز دارید.کار طولانی مدت با موس مضر است. به دلیل نحوه گرفتن موس و حالت قرار گیری ساعد باعث ایجاد درد در ناحیه ساعد، آرنج و مچ گردد.

چرا از موس های ارگونومیک استفاده کنیم؟

علت ایجاد درد در مچ دست فشاری است که بر روی عصب دست در مدت طولانی واقع می شود. اکثر کسانی که در زمان زیاد از موس استفاده می کنند دچار این عارضه می گردند. اینگونه افراد مستعد ابتلا به بیماری نشانگان مجرای مچ دست و یا به اصطلاح سندروم تونل کارپ می باشند. این سندروم درواقع شایع ترین نوروپاتی به دام افتادن عصب میانی مچ دست است.که در نتیجه فشار ایجاد شده بر روی عصب در ناحیه تونل کارپال ایجاد می شود.

عصب میانی در قسمت مچ در زیر بافت همبندی و روی استخوانهای آن قرار گرفته است. اگر به هر دلیلی فضای قرارگیری عصب تنگ شده باشد فرد دچار اختلالات حسی و حرکتی در انگشتان می شود. موس های طبی در این زمینه بسیار کمک کننده هستند

موس های ارگونومیک
موس های ارگونومیک

موس های ارگونومیک

بعلاوه در فضای قرارگیری این عصب (تونل کارپال) هشت تاندون سطحی و عمقی دست و تاندون بلند شست وجود دارد. هر عاملی موجب شود اندازه تونل کاهش یابد یا بافتهای داخل تونل حجیم شوند علائم بیماری به وجود می آید.

حالت قرارگیری دست بر روی موس های معمولی و نحوه گرفتن آن غیر استاندارد است. به شکلی است که مچ دست را در حالت فشرده رو به بالا قرار می دهد. دقیقا شرایط را برای ایجاد این سندروم فراهم می کند.

خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی برای جلوگیری از ایجاد چنین فشارهایی کمک شایانی کرده است. با ورود موس های طبی به بازار گام بلندی برای حل این معضل برداشته شده است. موس های طبی به شکلی طراحی شده است که نحوه قرار گیری مچ دست و ساعد را تحت کنترل دارد. باعث می شود در هنگام استفاده از آنها فشاری روی این قسمتها نبوده و دست در حالت استراحت قرار بگیرد.

از مزایای استفاده موس های ارگونومیک می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • در موقع استفاده از آنها ساعد در موقعیت استراحت قرارمی گیرد که در واقع عضلات کمتری را درگیر خواهد کرد.
  • مچ دست در سمت انگشت کوچک به حال استراحت قرار گرفته و تحت فشار نیست.
  • موس با استفاده از عضلات بزرگ بازو و نه مچ دست حرکت می کند.

گروه فیت ارگو

شرکت فیت ارگو با درنظر گرفتن دانش فنی روز دنیا و با رویکرد حل مشکلات هموطنان عزیز در چنین مسائلی با ارائه ی این نوع موس ها در خدمت شماست؛  ما تصمیم بر آن داریم تا در کنار یک کادر مدیریتی متخصص و در کنار هم گامی بلند در حفظ سلامتی برداشته باشیم.

برای اینکه مطالب این مقاله بیشتر مفید واقع شود حتما مطالب زیر را مطالعه کنید.

مقاله نشستن غلط اکسیژن رسانی به مغز را محدود می کند را مطالعه کنید.

حتما مقاله تاثیر استفاده از ماوس پد با شیب های مختلف بر راحتی کاربر حین کار با رایانه را مطالعه کنید.

برای اینکه بدانید چگونه از آرنج خود موقع استفاده از رایانه محافظت کنیم؟ این مقاله را بخوانید.

برای دیدن قابلیت ها و خرید موس طبی اینجا کلیک کنید.

برای اینکه بدانید چطور موس پد شیب دار ارگونومیک جایگزین موس ارگونومیک است اینجا کلیک کنید.

در کنار بدانید چطور مشاوره تخصصی اصول ارگونومی کار با رایانه میتواند در کنار استفاده از موس طبی مفید باشد کلیک کنید.

 

 

 

 

مطالب بیشتر

اسکرول به بالا