چگونه از آرنج خود موقع استفاده از رایانه محافظت کنیم؟ - فیت ارگو

چگونه از آرنج خود موقع استفاده از رایانه محافظت کنیم؟

زیرآرنجی ارگونومیک فیت ارگو

به اشتراک گذاری این مطلب

اناتومی آرنج

آرنج قسمتی است که بین دو استخوان بازو و ساعد قرار دارد و دارای اعصاب و عروقی است همچنین رباط ها، عصلات و دیگر ساختار های ار بین و اطراف انا عبور میکنند.

عصب اولنا ابتدا بصورت قسمتی از یک شبکه عصبی از ستون مهره گردنی خارج شده و سپس از گردن، بازو، آرنج و ساعد عبور کرده و به کف دست و انگشتان دست می رسد.

وظیفه این عصب تحریک قسمتی از عضلات ساعد و کف دست برای حرکت کردن و همچنین دادن حس لامسه به سطح داخلی ساعد و کف دست و انگشت کوچک دست و نیمه داخلی انگشت انگشتری است.

اگر به سمت داخل آرنج خود یعنی جایی که نزدیک تنه شما است دست بزنید برجستگی استخوانی را لمس خواهید کرد.

به این برجستگی اپی کندیل داخلی medial epicondyle میگویند. در پشت و کمی بالای این برجستگی می توانید عصب اولنا را لمس کنید که مانند طنابی از کنار برجستگی عبور میکند.

اگر آرنج خود را کاملا صاف و مستقیم نگه دارید با فشردن این طناب عصبی بر روی اپی کندیل مدیال با انگشت خود، میتوانید حالت برق گرفتگی را در انگشتان کوچک دستتان احساس کنید.

شایعترین محلی که عصب اولنا در مسیر طولانی خود تحت فشار قرار میگیرد ناحیه آرنج است. فشار بر روی عصب اولنا در پشت اپی کندیل مدیال به علل مختلفی بوجود میاید.

در این ناحیه عصب در معرض آسیب و فشار های خارجی است. بطور مثال اگر شما ساعد و آرنج خود را بر روی میز قرار دهید بطوریکه سمت داخل آرنج بر روی میز قرار گیرد ممکن است بعد از مدتی دچار درد و گزگز در آرنج و دست شوید که این به علت فشار میز به عصب اولنا است.

هنگام کار با صفحه کلید و ماوس برخورد آرنج با لبه های میز آزاردهنده بوده و از معضلات همیشگی کاربران رایانه می باشد.

راه پیشگیری از درد آرنج

نصب زیر آرنجی موس و کیبورد راحت بوده و کاربر می بایست ابتدا چسب های دوطرفه را روی لبه ی رویی و نیز لبه ی داخلی میز بچسباند و سپس زیرآرنجی را به آن متصل کند. توصیه می شود محصول دقیقا در وسط میز نصب شود و از جدا کردن مکرر چسب ها و زیر آرنجی از میز خودداری نمائید. شما می توانید با خرید زیر آرنجی ارگونومیک این محصول از دستان خود محافظت نمایید.

این محصول دارای گواهینامه ثبت اختراع به شماره ۹۴۳۶۰ می باشد.

مطالب بیشتر

اسکرول به بالا