ارگونومی در محیط کار - فیت ارگو

ارگونومی در محیط کار

ارگونومی چگونه در محیط کار به کمکمان می آید

به اشتراک گذاری این مطلب

ارگونومی در محیط کار. شاید برایتان جالب باشد تا نظریه های ارگونومی را در رابطه با ساختار هر قسمت از بدن و چگونگی رفتار این علم با شرایطتان را بدانید.

بیایید کمی به تحلیل رفتارمان در محیط کار اداری بپردازیم. هر صبح به محیط کار می رویم، جلوی سیستم می نشینیم و آن را روشن می کنیم.

شروع کارمان بعد از یک ساعت کار مداوم با سردرد و کلافه شدن چشممان همراه می شود. کمی بعد عضلات کتف و شانه شما دچار درد و گرفتگی می شود. چرا؟ چون شما به آنها فشار آورده اید.

ارگونومی در محیط کار

نحوه نشستن شما می تواند با ایجاد فشار در ناحیه کمری و عضلات کمر باعث درد شود.

 شما روزانه موس کامپیوتر را در دستتان می گیرید. ممکن است با فشاری که به خاطر نحوه قرار گرفتن دستتان به مچتان وارد می شود، درد را در این ناحیه احساس کنید.

یک بررسی دیگر بر روی عضلات گردن شماست.  اگر صفحه مانیتور در راستای چشم شما قرار نگیرد، مجبور خواهید بود گردنتان را خم کنید.  به این ترتیب به اعصاب این نواحی نیز فشار زیادی وارد کنید.

ارگونومی چگونه در محیط کار به کمکمان می آید
ارگونومی چگونه در محیط کار به کمکمان می آید

ارگونومی برای شما چه می کند؟

ارگونومی با بررسی اسکلت بدن شما و آناتومی بدنتان، ارتفاع درست قرار گیری شما بر روی صندلی را پیشنهاد می کند، به شکلی که اسکلت بدن شما و ستون فقرات شما به شکل مستقیم و بدون تخریب قرار بگیرد.

ارگونومی با پیشنهاد یک صندلی مناسب و یا یک پشتی ارگونومی کمک می کند تا قوس کمرتان را پر کرده و بدون آنکه قرار باشد انرژی مصرف کنید، با تکیه بر روی پشتی ارگونومی احساس آرامش کنید. بنابراین متوجه می شویم رعایت ارگونومی در محیط کار بسیار مفید است.

همین طور ارگونومی به شما خواهد گفت، دست شما به چه شکلی بر روی موس طبی و یا کیبورد قرار بگیرد، تا کمترین فشار را به نقاط حساس مچ دست داشته باشید.

اینها تغییراتی است که با هزینه ای معقول می تواند جلوی هزینه های گزاف پزشکی را بگیرد. می توانید آن را باور کنید چون همه ما به سلامتمان بها می دهیم.

فیت ارگو  راههای سلامت را برای شما آسان می کند.

تماس مستقیم با ارگونومیست مصطفی وقاری مقدم، کارشناس ارشد ارگونومی از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران – ۰۹۳۹۲۸۷۱۱۸۳

مطالب بیشتر

اسکرول به بالا