آموزش های عمومی و تخصصی ارگونومی - برگزاری کارگاه ارگونومی - فیت ارگو

آموزش های عمومی و تخصصی ارگونومی

به اشتراک گذاری این مطلب

آموزش های عمومی و تخصصی ارگونومی. آیا تا کنون دقت کرده اید که چه مدت روی صندلی نشسته و به پشتی آن تکیه می دهید؟ آیا در طول مدتی که روی صندلی نشسته اید سر شما توسط پشتی حمایت می شود؟ سر خود را میتوانید تکیه دهید؟ آیا تاکنون به وضعیت قرار گیری مچ دست روی میز هنگام کار با موس و صفحه کلید توجه کرده اید؟ گاهی اوقات میز، صندلی، ابزار کار و به طورکلی ایستگاه کار مناسب است و ملاحظلات ارگونومیک رعایت شده است. فقط مشکل اینجاست که اپراتور طرز استفاده درست و ارگونومیک از آن محصول را فرانگرفته است. شرکت خدمات تخصصی ارگونومی فیت ارگو با برگزاری آموزش های عمومی و تخصصی ارگونومی در محل سازمان یا شرکت می تواند از بروز این مشکلات در محیط کار و حتی زندگی جلوگیری کند.

"<yoastmark

 

آموزش های عمومی و تخصصی ارگونومی

کار با کامپیوتر در مدت طولانی، در شرایط استاتیک و وضعیت بدنی نامناسب ممکن است منجر به ناراحتی های اسکلتی-عضلانی شود. نتایج تحقیقات بیانگر شیوع اختلالات اسکلتی-عضلانی و سطح ریسک ارگونومیک محسابه شده به روش ROSA در بین کاربران رایانه است. نتایج تحقیقات ثابت کرده نیاز به مداخله ارگونومی در طراحی محیط، ابزار و تجهیزات همزمان با مداخله آموزشی وجود دارد.

آموزش اصول ارگونومیِ درست نشستن یکی از خدمات گروه فیت ارگو است که به آموزش درست نشستن می پردازد.

اهمیت آموزش ارگونومی در بهبود عملکرد کارکنان

ارگونومی علم اصلاح و بهسازی محیط کار، شغل و تجهیزات و تطابق آن با قابلیت‌ها و محدودیت‌های انسان است. بکارگیری ملاحظات ارگونومیک و آموزش در این زمینه در هر سازمانی نقش به سزایی در مدیریت بهره‌وری آن سازمان دارد. عدم رعایت این ملاحظات منجر به کاهش انگیزه و بازده نیروی انسانی، افزایش میزان جابجایی و غیبت کارکنان و در نهایت کاهش اثربخشی، کارآیی و بهر‌ه‌وری سازمان می‌گردد.

رعایت نکات ارگونومیک باعث کاهش مشکلات اسکلتی-عضلانی و بهبود کارایی و بهره‌وری کارکنان می‌گردد. اگر محیط کار به گونه‌ای باشد که فرد در آن احساس ناراحتی، خستگی و کسالت نماید و به او آسیب نیز وارد شود، در نهایت نارضایتی و بیماری را برای او به دنبال خواهد داشت. این موضوع باعث اختلال در کار، کاهش بهره‌وری و بازده کار خواهد شد. شناخت و رعایت اصول ارگونومیکی در محیطی مثل وزارت بهداشت باعث کاهش این گونه مسائل خواهد شد. آموزش های عمومی و تخصصی ارگونومی از آموزش های پراولویت در سازمان ها می باشد.

برای اینکه نهایت استفاده از این مقاله را داشته باشید حتما مطالب زیر را هم مطالعه بفرمائید:

گروه فیت ارگو آموزش تخصصی اصول ارگونومی را ارائه می دهد. این آموزش ها به صورت سازمانی هم ارائه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه مربوطه را بررسی کنید.

نمونه ای از کارگاه های آموزشی برگزار شده توسط گروه فیت ارگو را در برگزاری کارگاه ارگونومی اداری در استانداری خراسان جنوبی  و  برگزاری کارگاه اصول ارگونومی اداری در پالایشگاه گاز پارس جنوبی-عسلویه ملاحظه بفرمائید.

نمونه ای از محصولات ارگونومیک گروه فیت ارگو شامل موس پد طبی می باشد.

 

 

 

مطالب بیشتر

اسکرول به بالا