بالشتک طبی دنبالچه - مزایای بالش طبی برای درد دنبالچه (بالشتک ارتوپدی نشیمنگاه) - فیت ارگو

بالشتک طبی دنبالچه

مزایای استفاده از بالشتک دنبالچه( قسمت دوم)

به اشتراک گذاری این مطلب

استفاده از بالشتک طبی دنبالچه در یک صندلی دارای  پشتی مناسب به شما حمایت بیشتری می‌دهد. اگر قد شما کوتاه است و یا حمایت‌کننده‌ی گودی کمر صندلی(لومبار ساپورت) طوری است که گودی کمر شمارا پر نمی‌کند استفاده از یک  بالشتک طبی دنبالچه باکمی افزایش قد  به‌طور طبیعی باعث بهبود وضعیت پوسچر شما شده و از کمردرد پیشگیری خواهد کرد.

 

بالشتک دنبالچه
بالشتک دنبالچه

نشستن روی یک صندلی دارای پشتی و استفاده از بالشتک دنبالچه

استفاده از بالشتک طبی دنبالچه در یک صندلی دارای  پشتی مناسب به شما حمایت بیشتری می‌دهد. اگر قد شما کوتاه است و یا حمایت‌کننده‌ی گودی کمر صندلی(لومبار ساپورت) طوری است که گودی کمر شمارا پر نمی‌کند استفاده از یک  بالشتک دنبالچه  باکمی افزایش قد  به‌طور طبیعی باعث بهبود وضعیت پوسچر شما شده و از کمردرد پیشگیری خواهد کرد. در این شرایط رعایت اصول ارگونومی و  نشستن روی صندلی دارای پشتی به شما کمک می‌کند. یاد میگیرید مستقیم بنشینید و فشارهایی که به ستون فقرات و لگن شما وارد می‌شود را از بین ببرید.

اصطلاح پزشکی کوکسی‌ دینا برای درد استخوان دنبالچه که در انتهای پایینی ستون مهره‌ها قرار گرفته است به کار می‌رود. درد دنبالچه عموما دردی ناحیه‌ای است. معمولا به واسطه نشستن یا انجام هر فعالیت دیگری که بر انتهای ستون فقرات فشار وارد کند بدتر می‌شود. همیشه امکان جلوگیری از درد دنبالچه وجود ندارد. اما شما می‌توانید با استفاده از بالشتک‌های طبی دنبالچه در خانه یا محل کار آن را  کنترل کنید.

هنگام استفاده از یک بالشتک طبی دنبالچه  بر روی صندلی که ارتفاع مناسبی برای شما دارد مراقب باشید. ممکن است ران کمی بالاتر از حد معمول قرار بگیرد. برای جبران این تفاوت، با استفاده از یک زیر پایی پایین‌تنه‌ی خود را در موقعیت راحت قرار دهید. اگر صندلی قابل تنظیم باشد، می‌توانید ارتفاع صندلی را تنظیم کنید تا راحت‌تر شود. شرکت خدمات تخصصی ارگونومی فیت ارگو با مشاوره و آموزش در زمینه تهیه و استفاده از انواع پشتی های طبی و بالشتک های طبی متناسب با ابعاد آنتروپومتریک کاربر در این زمینه به شما کمک می کند.

مزایای استفاده از بالشتک‌های ارتوپدی درد دنبالچه

نشستن برای زمان طولانی می‌تواند منجر به وارد آمدن فشار به پشت و کمر شود. این فشار برای افرادی که اضافه وزن دارند، دو برابر می‌شود. چنین فشاری ممکن است مزمن شده و برای مدت طولانی موجب ناراحتی شود. بالش‌های نشیمنگاهی یا بالشتک طبی دنبالچه طوری طراحی شده‌اند که باعث راحتی و حفاظت از ناحیه پایینی کمر و مخصوصا، قوس رو به داخل حساس ستون فقرات در مهره‌های کمری شوند. به این ترتیب این بالشتک‌ها می‌توانند دردی را که ممکن است در این منطقه از بدن ، به دلیل نشستن به مدت چندین ساعت، ایجاد شود برطرف ‌کنند.

از دیگر مزایای استفاده از بالشتک دنبالچه می توان به بهبود وضعیت استقراری بدن، تکیه‌گاه نرم، قابل حمل بودن و بهبود گردش خون نام برد.

برای اینکه این مقاله بیشتر مفید واقع شود مطالب زیر را نیز مرور کنید.

برای جلوگیری از کمردرد هنگام رانندگی چکار کنیم.

بالشتک پشت کمری و پشت گردنی رولی ارگونومیک یک محصول خوب برای رانندگی است.

برای اطلاع از قیمت پشتی طبی ماساژور کلیک کنید.

برای دیدن محصولات مرتبط با زیرنشیمنی طبی اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

 

مطالب بیشتر

اسکرول به بالا