جلوگیری از کمردرد هنگام رانندگی - پیشگیری از کمردرد حین رانندگی - فیت ارگو

جلوگیری از کمردرد هنگام رانندگی

backbaraad

به اشتراک گذاری این مطلب

برای جلوگیری از کمردرد هنگام رانندگی چکار کنیم؟نحوه استفاده از پشتی طبی صندلی ماشین چگونه است؟ احتمالا وقتی در ترافیک هستید و یا با خانواده به مسافرت رفته‌اید کمردرد و گردن درد را تجربه کرده‌اید.  می‌توان با نشستن درست و رعایت چند نکته ساده، رانندگی لذت بخشی را تجربه کرد. هنگام رانندگی علاوه بر اینکه مهره‌ها و دیسک‌ها فشار نشستن‌ را تحمل می‌کنند، حرکات مکرر ماشین نیز به بدن فشار وارد می‌کند. به همین خاطر هنگام رانندگی دچار دردهای اسکلتی عضلانی می‌شوید.  دردهایی که بعد از مدتی بسیار طاقت‌فرسا بوده و دردهای مزمن در ناحیه سر و گردن ابجاد می‌کند.

جلوگیری از کمردرد هنگام رانندگی با استفاده از پشتی طبی صندلی ماشین

تابه‌حال حتماً فهمیده‌اید که رانندگی عمدتاً ‌به کمردرد می‌انجامد. مخصوصاً وقتی در سفر هستید و مجبورید مدت زمان طولانی را رانندگی کنید. رانندگی همچنین ممکن است کمردرد را در یک شخص مبتلا تشدید کند. ناحیه‌ی کمر باید به‌طور مناسبی هنگام رانندگی حمایت شود تا از آسیب به آن جلوگیری گردد. اولین کاری که برای جلوگیری از کمردرد و فتق دیسک کمر باید انجام دهید این است که موقع نشستن روی صندلی اتومبیل فاصله‌ی خودتان با پدال‌ها را تنظیم کنید. اما برای تنظیم بهتر این فاصله برای اینکه به ستون فقرات در ناحیه گردن فشار زیادی وارد نشود از پشتی طبی صندلی ماشین نیز استفاده کنید.

جلوگیری از کمردرد هنگام رانندگی
جلوگیری از کمردرد هنگام رانندگی

خرید پشتی طبی صندلی ماشین راهکاری موثر  برای جلوگیری از درد گردن

صندلی خود را طوری تنظیم کنید که فاصله شما از پدال‌ها مناسب باشد. تا مجبور نباشید برای فشردن پدال‌ها از تکیه‌گاه خود فاصله بگیرید. باید نشیمنگاه و ناحیه‌ی کمر حتماً به تکیه‌گاه صندلی چسبیده باشند. اگر تکیه‌گاه  اتومبیل شما فاقد حمایت‌کننده است یا به‌اصطلاح گودی کمرتان خالی است از یک پشتی طبی مناسب استفاده کنید.   فاصله صندلی تا پدال باید طوری تنظیم شود که زانوها کمی خم (در حدود ۱۲۰ درجه) قرار گیرند. در تصویر زیر بهترین زاویه‌ی قرار گرفتن زانوها را مشاهده می‌کنید.  سقف اکثر اتومبیل‌ها کوتاه هستند و بنابراین  فضای داخلی اتومبیل‌ها کوچک است.

صندلی‌ها پایین‌تر جاسازی می‌شوند و هنگام استفاده توسط فرد به عقب کشیده می‌شوند. این حالت سبب می‌شود پاها در هنگام نشستن راست و مستقیم قرار گیرند که فشار زیادی روی عضلات همسترینگ (سه ماهیچه در ناحیه پشت استخوان ران)  وارد می‌کند. همه‌ی این‌ها نیروی کشنده‌ای بر عضلات لگن وارد می‌کنند و سبب می‌شود لگن به عقب بچرخد. چرخش لگن به عقب باعث صاف  شدن گودی کمر می‌شود و انحنای طبیعی ستون فقرات را از بین می‌برد. صافی گودی کمر فشار زیادی روی مفاصل بین مهره‌ای، عضلات و مهره‌های کمر وارد می‌کند و باعث کمردرد می‌شود. اقداماتی برای جلوگیری از کمردرد هنگام رانندگی می تواند به جلوگیری از درد گردن نیز منجر شود.

پشتی طبی صندلی ماشین و تنظیم فاصله صندلی راننده از پدال خودرو

علاوه بر کمردرد، این نوع نشستن در اتومبیل  روی ستون فقرات گردنی و  ناحیه‌ی سینه هم‌فشار وارد می‌کند. وقتی صندلی به عقب کشیده می‌شود، گردن تا ۲۰ درجه به جلو خم می‌شود تا راننده بتواند مستقیم به جلو نگاه کند که این عمل فشار زیادی روی مهره‌های گردن وارد می‌کند و فرد دچار گردن درد  می‌شود. توجه کنید خم شدن بیش‌ازحد زانو، در یک زاویه‌ی حدود ۱۰۰ درجه، وقتی راننده خیلی نزدیک به پدال‌ها می‌نشیند، نیز می‌تواند به بدن آسیب برساند و گردش خون را مختل کند. در تصویر زیر انحنای طبیعی ستون فقرات حفظ‌شده است اما زاویه‌ی پاها مناسب نیست.  هنگام رانندگی روی سطح ناهموار ستون فقرات مجبور است ضربه‌های سریع و تند را تحمل کند. برای کاهش ضربه‌های  خودرو می‌توانید از زیر نشیمن تولیدشده از فوم مناسب استفاده کنید. رانندگی در دست‌اندازها در طولانی‌مدت می‌تواند به اسکلت بدن آسیب برساند.

یک پشتی طبی تولیدشده از فوم مناسب نیز می‌تواند ارتعاشات وارد به ستون فقرات را جذب نماید. صندلی خود را به‌قدری بالا ببرید تا قادر باشید جاده را به‌راحتی ببینید. اگر وقتی روی صندلی می‌نشینید خیلی پایین هستید از زیرنشیمن استفاده کنید تا به جاده و محیط اطراف مسلط شوید. البته دقت کنید که گاهی اوقات استفاده از یک پشتی طبی که متناسب با نوع کار شما و یا وضعیت آناتومیک بدن شما نباشد می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. برای جلوگیری از کمردرد هنگام رانندگی با یک متخصص ارگونومی مشورت کنید. پس توصیه می‌شود قبل از تهیه پشتی، بالشتک و یا زیر نشیمن طبی حتماً با یک ارگونومیست مشورت کنید. شرکت خدمات تخصصی ارگونومی فیت ارگو (Fitergo) با ارائه محصولات ارگونومیک و مشاوره در انتخاب بهترین محصول متناسب با وضعیت آناتومیک بدن شما در کنار شما است.

پشتی طبی صندلی ماشین
پشتی طبی صندلی ماشین

برای اینکه مطالب این مقاله بیشتر مفید باشد موارد زیر را نیز بررسی بفرمائید.

برای مشاوره رایگان پیشگیری از کمردرد اینجا کلیک کنید.

برای اطلاع از قیمت پشتی طبی اینجا کلیک کنید.

برای دیدن محصول بالشتک پشت کمری و پشت گردنی رولی ارگونومیک اینجا کلیک کنید.

 

 

مطالب بیشتر

اسکرول به بالا