سنجش عوامل زیان آور محیط کار - فیت ارگو

سنجش عوامل زیان آور محیط کار

ارائه خدمات  مهندسی بهداشت حرفه ای، ایمنی و بررسی مشاغل سخت و زیان آور:

مهندسی بهداشت حرفه‌ای (Occupational Health Engineering) شاخه‌ای است از علم بهداشت و عبارتست از شناسائی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور موجود در محیط کار به همراه یکسری مراقبتهای بهداشتی درمانی به منظور سالم‌سازی محیط کار و حفظ سلامت نیروی کار.

مهندسی بهداشت حرفه‌ای را می‌توان به‌طور خلاصه علم و هنر تأمین سلامت در محیط‌های شغلی تعریف کرد و یک مهندس بهداشت حرفه‌ای یا متخصص سلامت شغلی کسی است که وظیفه شناسایی، ارزشیابی و حذف یا کنترل عوامل مخاطره‌آمیز شغلی را به عهده دارد.

فاکتورهای زیان آور در محیط کار افراد به چند گروه تقسیم می شوند که عبارتند از :

عوامل زیان آور فیزیکی:عمده فاکتورهایی که وجود دارند گرما‌، سرما ، سرو صدا ، افزایش و کاهش فشار وا رتعاش در محیط کار واشعه های یونیزان و غیر یونیزان است .

عوامل زیان آور شیمیایی: در افرادی که با مواد شیمیایی و ضدعفونی کننده تماس مکرر دارند میتواند مشکلات پوستی ایجاد کند یا از طریق دستگاه تنفس جذب شوند واثراتی در این زمینه داشته باشند یا گازهای بیهوشی میتواند اثراتی در سیستم عصبی بگذارد.

عوامل زیان آور بیولوژیکی: فاکتور هایی مانندقارچها،باکتریها و ویروسها که در بعضی مشاغل و عمدتا مشاغلی که افراد درآن با انسانها، حیوانات یا با گیاهان سروکار دارند بیشتر دیده میشود .

عوامل زیان آور روحی روانی: استرسهایی که در محیط کار افراد وجود دارد و فشارهای روحی وروانی که ممکن است در اثر کار به افراد وارد شود به عنوان مثال کسانی که در میحط کارشان کارهای طولانی مدت دارند ویااینکه دارای شیفت های کاری زیادند.

عوامل زیان آور ارگونومیک: در رابطه با عوامل ارگونومیک می توانیم به طراحی محیط کار اشاره کنیم. یعنی باید طراحی محیط کار به گونه ای باشد که متناسب با فرد باشد و شخص دچار اختلالات مختلف از جمله ناراحتهای اسکلتی – عضلانی نشود.

شرکت فیت ارگو با داشتن کادری متخصص در این زمینه با بررسی عوامل زیان آور محیط کار با استفاده از جدیدترین ایزار و ارائه راهکارهای کاربردی از بروز آسیب های شغلی در محیط کار جلوگیری می کند.

اسکرول به بالا