موس ارگونومیک - خرید ماوس ارگونومی فیت ارگو- موس بی سیم و موس سیم دار فیت ارگو

موس ارگونومیک

در حال نمایش 4 نتیجه

موس ارگونومیک با دارا بودن فیزیک ارگونومیک به شما این امکان را می دهد از درد دست رهایی پیدا کنید. مدل بی سیم برای افرادی که می خواهند آزادانه کار های خود را انجام دهند، بیشتر می تواند مفید باشد. یکی دیگر از قابلیت های بسیار مفید موس ارگونومیک باطری بسیار قوی آن است. می توانید با کابل اندروید آن را شارژ نمایید یا در حال شارژ به کار خود مشغول باشید. موس ارگونومیک در دسته محصولات سلامت دست طبقه بندی می شود.

این ماوس ها با دکمه DPI این امکان را میدهند که بتوانید سرعت و کیفیت این موس لذت ببرید.

موس ارگونومیک فیت ارگو

امروزه بخشی از زندگی انسان ها را کار با کامپیوتر و یا لپتاپ تشکیل میدهد. کار طولانی با لپ تاپ در دراز مدت موجب درد نواحی گردن، شانه، پشت،دست و مچ دست میشود. هنگام کار با  لپ تاپ اهمیت وجود موس ارگونومیک برای کارهای طراحی مهندسی، بازی و سایر موارد مشخص میشود.

هدف ارگونومی افزایش بهره‌وری است. برای افزایش بهره‌وری باید وظایف و رویه‌ی انجام کارها به طور شهودی قابل فهم و انجام آنها آسان باشد. ارتباطات شفاف بین کاربر و آنچه کاربر از آن استفاده می‌کند، دقت را افزایش می‌دهد و این به معنای انجام کارآمد‌تر وظایف می باشد.شما می توانید با استفاده ار ابزار های ارگونومی به سلامتی خود کمک کنید. اگر کارتان بیشتر با کامپیوتر می باشد ما این محصول را به شما پیشنهاد می کنیم.

ارگونومی شاخه ای از علم مهندسی که به طراحی ابزار برای حفظ و  ارتقای سلامت هنگام کار پرداخته است. هنگام خرید موس باید به جنبه های سلامتی، ارگونومیکی ، زیبایی شناختی، کارایی و نحوه استفاده اسان ان توجه کرد.

انواع موس :

  • موس عمودی: همان موس ورتیکال یا موس ارگونومیک یا موس ارگونومی یا موس طبی می باشد که دکمه های اصلی در قسمت راست موس قرار دارد و با انگشت شست دکمه های دیگر را استفاده میکنید.در مقایسه با موس های معمولی این موس راحت تر است و موقعیت طبیعی دست در موس ارگونومیک حفط میشود. دسترسی به دکمه های دیگر با انگشت شست امکان پذیر است. ظاهر جذاب و متفاوت این موس از دیگر مزیت های انهاست. این موس ها بازار هدف گسترده ای دارند و مورد پسند مردم قررار گرفته اند. ولی فرد برای عادت کردن به موس های عمودی یا موس ارگونومی نیاز به مدت زمان بیشتری دارند. احتمالا در برخورد های اول دچار سردرگمی شوند.
  • متاسفانه هنوز موس ارگونومیک مناسب برای گیمر ها طراحی نشده است. موس عمودی یا ارگونومیک را میتوان جز موس طبی و ارگونومی در نظر گرفت. زیرا دست در حالت طبیعی قرار دارد و فشاری به مچ دست وارد نمیشود.
  • موس غلطکی: یک توپ بزرگ در بالا این موس قرار دارد و موس ثابت بوده و نیاز به جابجایی ندارد. مچ دست در حالت طبیعب قرار دارد. از انجایی که موس ثابت است با غلطک دامنه وسیع تری مورد پیمایش قرار میگیرد. این موس ها برای افراد چپ دست هم کاربرد دارد.
  • موس معمولی یا افقی: همین موس های معمولی که 99 درصد افراد از آن استفاده می کنند.

چطور ماوس ارگونومیک یا ماوس طبی متناسب با دست خود انتخاب کنم؟

نتایج بدست آمده نشان می دهد که متوسط کار روزانه با ماوس در بین شرکت کنندگان، ۶ ساعت می باشد.  این مدت زمان کار با ماوس می تواند مشکلات اسکلتی – عضلانی جدی در پی داشته باشد.

در مطالعه ای Lee و همکاران به این نتیجه رسیدند که استفاده از ماوس کامپیوتر به میزان بیش از ۱۶ ساعت در هفته باعث بروز اختلالات اسکلتی – عضلانی مانند سندرم تونل کارپ(CTS) می شود. عواملی همچون خم شدن مچ، اعمال نیرو بر انگشت به منظور فشار بر دکمه های ماوس و نگه داشتن دو طرف ماوس باعث فشار بر عصب مدیان می شود.

انتخاب یک موس ارگونومی که قالب دستمان باشد و دست روی آن سوار شود همیشه آسان نیست. به خصوص در کشور ما فرهنگ استفاده از موس ارگونومیک که متناسب با دست افراد باشد هنوز نهادینه نشده است. سعی کنید ماوسی را انتخاب کنید که دست شما کاملا روی آن سوار شود.

درصورتی که نتوانستید موس ارگونومیک یا همان موس ارگونومی تهیه کنید، از یک ماوس پد شیب دار استفاده کنید. موس پد ارگونومیک همان خاصیت طبی موس ارگونومی را دارد.

گروه فیت ارگو برای راحتی مشتریان موس ارگونومیک و موس پد ارگونومیک یا موس پد طبی را توسعه داده است. حتماویدئوهای محصولات را تماشا کنید.

علت استفاده از موس 

دلایل استفاده از موس بسیار است و کاربران ان هم زیاد بوده بنابر این هر کدام با دلایل متفاوتی از موس استفاده میکنند . مهم ارین دلایل استفاده از موس در کاربران رایان شامل:

  1. جلوگیری از چرخش دست
  2. صرف انرژی کمتر
  3. کاهش درد دست
  4. در امان بودن از درد های در ناحیه دست در اینده

مزایای استفاده از موس ارگونومیک فیت ارگو

شرکت فیت ارگو در نظر دارد تا بهترین محصول را برای کاربران خود تولید کند بدین منظور ویژگی هایی را برای محصول در نظر گرفته است که کاربر در حین استفاده راخت باشد و از ان لذت ببرد. این ویزگی ها شامل:

  • خوش دست
  • حرکت روان روی پد
  • طراحی فوق العاده زیبا
  • اگر به دنبال یک ماوس مدیریتی با طراحی فوق العاده هستید این مدل را انتخاب کنید
  • باطری قابل شارژ این مدل این امکان را به شما می دهد که به راحتی با کابل تلفن همراه خود آن را شارژ کنید

 

در زمان خرید موس ارگونومی دقت کنید که موس درست فیت درست شما باشد. این موس ها قرار است دوستی برای دستان شما باشند. اساس ساخت این نوع موس ( موس طبی ) برای سلامت دستان و در نظر گرفتن فیزیک بدن شماست. بنابراین در زمان خرید اندازه موس را متناسب با دستتان انتخاب کنید.

اگر دستان شما بزرگ است، یک موس کوچک و با شکل نامناسب، باعث می شود تا وضعیت دستان شما در حالت نامتعارف و نادرست قرار بگیرد. شما را به آرامشی که در کار مدنظرتان است نرساند. در زمان خرید موس ارگونومی مناسب از حالت قرارگیری دستتان مطمئن شوید

انواع موس ارگونومی و طبی مناسب و با کیفیت متفاوت در بازار هست.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که این وسیله جزئی از برنامه های روزمره تان محسوب می شود، پس باید در هنگام خرید به آن توجه خاص داشته باشید. باید حالت قرارگیری دستتان را بر روی موس در نظر بگیرید و اگر با این موس طبی احساس راحتی می کنید آن را خریداری کنید. تا در زمان استفاده دستتان در بهترین حالت و شرایط قرار بگیرد.

 

تاریخچه ماوس (Mouse) :

‏ ماوس یا موس یا موشواره که امروزه به عنوان کاربردی ترین ابزار ورودی رایانه مورد استفاده قرار می گیرد برای ورود اطلاعات در سیستم عامل های مبتنی بر نمایش گرافیکی نظیر سیستم عامل ویندوز طراحی شده و به کمک آن کاربر می تواند دستورات لازم را به واحد کنترل ارسال کند.

‏ماوس دارای حسگرهاییست که قادر به تشخیص حرکت و کلیک بوده و پس از تشخیص لازم، اطلاعات مورد نیاز را به رایانه ارسال می کند. در سیستم های اولیه ماوسی وجود نداشت. اما با پیشرفت زبانهای برنامه نویسی و ظهور سیستم عامل های گرافیکی همچون مکینتاش و ویندوز دیگر صفحه کلید نمی توانست به تنهایی کارکرد خوب و سریعی داشته باشد. بنابراین ذهن خلاق مهندسین طراح سیستم عامل مکینتاش به سمت ابداع ابزاری برای پیمایش سریع و اجرای برنامه ها هدایت گردید. تا اینکه ماوس های اولیه به همراه رایانه های مکینتاش ارائه گردید و این یک موفقیت بزرگ بود.

مهم ترین عملی که ماوس انجام می دهد تشخیص جهت و سرعت حرکث آن توسط حسگرهای جاسازی شده در داخل ماوس قرار دارند و تبدیل آن به سیگنالهای قابل فهم توسط رایانه است.

موس های اولیه

‏در زیر صفحه ماوس های اولیه غلطکی وجود داشت که با جابجا کردن ماوس توسط کاربر، غلطک به چرخش درمی آمد و پردازنده داخل ماوس به کمک سنسورهای حرکتی جهت، سرعت و میزان حرکت را تئخیص داده و این اطلاعات را بصورت کدهای باینری به رایانه ارسال می کرد. مشکل عمده این ماوس ها عملکرد ضعیف و بی دقت آنها بود. نسل دوم ماوس ها ماوس های نوری بود که در سال ١٩٩٩ ‏به بازار عرضه شدند.

‏در داخل این ماوس ها دوربین کوچکی وجود دارد که با عکس برداری پی درپی ( ١۵٠٠ تصویر در ثانیه) موقعیت لحظه ای ماوس را ثبت کرده و با این فن آوری قادر به تشخیص سرعت و جهت حرکت خود می باشند. این ماوس ها در محل های صاف و مسطح قابل استفاده هستند.

اما بدلیل نیاز به افزایش دقت حرکت ماوس برروی صفحه نمایش به ویژه در نرم افزارهای گرافیکی و طراحی، ماوس های لیزری که دارای حسگرهای لیزری هستند به بازار معرفی شدند.

در این فن آوری با بکارگیری اشعه لیزر بجای نور دقت حرکت ماوس تا چند برابر افزایش یافته است. غالب ماوس های موجود در بازار ایران از نوع نوری یا Optical ‏هستند

قیمت موس ارگونومیک :

قیمت موس ارگونومیک در برند های مختلف کاملا متفاوت می باشد که به سیاست های قیمت گذاری انها بستگی دارد.

به عنوان مثال در برخی از کمپانی ها قیمت ماوس های ارگونومیک نسبت به ماوس های معمولی بیشتر است. موس های ارگونومیک از نطر راحتی در استفاده، زیبایی و متناسب بودن با دست، کاهش درد ها در ناحیه ی مچ دست از اهمیت بسزایی برخوردارند.

برخی از کمپانی ها به علت طراحی طبق اصول ارگونومی به علت حفظ سلامتی کاربران دارای قیمت بالا تری می باشند. فناوری استفاده شده در ماوس ها و سرعت حرکت موس ها و اپشن های بکار برده شده در موس در تعیین قیمت ان نقش بسزایی دارد.

بدین ترتیب ماوس های مختلف دارای کیفیت های متفاوتی هستند که باعث ایجاد تفاوت قیمت میشود. در این سایت سعی شده تا ماوس هایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

کاربرد ماوس

برنامه‌نویسان سعی می‌کنند برنامه‌های امروزی را طوری طراحی کنند که بیشتر قابلیت اجرا با موس را داشته باشند. چرا که هم کار با آن ساده است و هم فراگیری و سرعت عمل آن مناسب است. پیشنهاد میکنیم که برنامه نویسان که زیاد با موس کار میکنند حتما یک موس ارگونومیک تهیه کنند

ماوس ها با کابلی به رایانه متصل می‌شوند و مکان ‌نما را در صفحهٔ نمایشگر حرکت داده و هدایت می‌کند. اها در هر کجا باشد با توجه به نیاز، با ضربه (کلیک کردن دکمه سمت راست یا چپ) عمل کرده و کار را پیش می‌برد. کلید سمت راست معمولاً جهت یک سری از برنامه‌های سیستمی (کپی، برش، حذف، انتخاب، ذخیره، تغییرات و…) به کار می‌رود. کلید سمت چپ که مهم‌ترین اعمال را انجام می‌دهد چهار عمل زیر را به عهده دارد:

  1. با یک بار فشار دادن کلید سمت چپ می‌توانیم آن را جهت اعمال کارهای دیگر (مورد نظر) انتخاب کنیم که رنگ آن آبی یا سیاه می‌شود.
  2. دو بار فشار دادن سریع کلید سمت چپ جهت اجرای (یا بازکردن) برنامه‌ها به کار می‌رود.
  3. معمولاً می‌توانید با کلیک کردن و نگه داشتن کلید در پایین، (بدون رها کردن کلید) پنجره‌ها را بزرگ و کوچک یا جابه‌جا کنید.
  4. می‌توانید پرونده‌ای یا متنی را کلیک کرده و با نگه داشتن کلید آن را در جای دیگری قرار دهد.

این چهار عمل در برنامه‌های خاص کار خاص خود را انجام می‌دهند که تقریباً شبیه اعمال بالا است.

لازم است ذکر شود که اگر فرد چپ دست باشد و بخواهد با انگشت سبابه عملکرد کلید سمت چپ موشی را اجرا کند. می‌تواند در تنظیمات رایانه در قسمت تغییرات کلیدهای موس نحوه عملکرد کلید سمت راست و چپ را با هم عوض کند. عادت کردن با موس ارگونومی مدتی زمان میبرد.

لوازم جانبی

موس پد یا زیر موسی:  موس‌های ابتدایی نیازی به زیرموسی نداشتند. آن‌ها دارای دو چرخ در زیر خود بودند که تقریباً روی هر چیزی گردش می‌کردند. اما موس‌های پس از آن، که در ابتدا دارای یک گوی فلزی در زیر خود بودند، برای عملکرد بهتر نیاز به یک زیرموسی یا پد داشتند.

با وجود اینکه اکثر موس‌های نوری و لیزری نیازی به زیرموسی ندارند، برخی از کاربران برای راحتی بیشتر یا لرزش کمتر اشاره‌گر، استفاده می‌کنند. برخی موس های لیزری و نوری معمولاً با سطوح شفاف یا بازتابنده مشکل دارند. از کاربردهای دیگر ان می‌توان به مواردی اشاره کرد که بیم آن برود که سطح میز دچار خراش و آسیب شود یا زمانی که نقوش روی سطح میز موجب حرکت غیردقیق موشواره گردند.

موس پد ارگونومیک هم با هدف افزایش راحتی و کاهش فشار به اعصاب دست طراحی و تولید شده اند.

چگونه موس پد ارگونومیک میتواند جایگزین ماوس طبی یا موس ارگونومیک باشد؟

نتایج بدست آمده نشان می دهد که متوسط کار روزانه با ماوس در بین شرکت کنندگان، ۶ ساعت می باشد که این مدت زمان کار با ماوس می تواند مشکلات اسکلتی – عضلانی جدی در پی داشته باشد. در مطالعه ای Lee و همکاران به این نتیجه رسیدند که استفاده از ماوس کامپیوتر به میزان بیش از ۱۶ ساعت در هفته باعث بروز اختلالات اسکلتی – عضلانی مانند سندرم تونل کارپ(CTS) می شود.

عواملی همچون خم شدن مچ، اعمال نیرو بر انگشت به منظور فشار بر دکمه های ماوس و نگه داشتن دو طرف ماوس باعث فشار بر عصب مدیان می شود. بررسی های مربوط به میزان راحتی کلی افراد حین کار با ماوس در زوایای مختلف ماوس پد نشان داد که افراد راحتی بیشتری در حالتی که ماوس پد شیبدار می باشد، دارند.

نتایج تحقیقات در خصوص موس ارگونومیک

بیشترین میزان راحتی کلی نیز مربوط به حالتی می باشد که ماوس پد دارای شیب ۱۰ درجه بوده است. همچنین وقتی که مچ دست در زاویه ۱۰ و ۲۰ درجه روی ماوس پد شیب دار قرار گرفته بود، با استفاده از نوار عصب عضله فعالیت عضلات اکستنسور دیژیتوروم، اکستنسور کارپی اولناریس، اکستنسور کارپی رادیالیس، فلکسور پولیسیس لونگوس، فلکسور دیژیتوروم سوپرفیشیالیس و پروناتور کوادراتوس اندازه گیری شد و مشخص شد که این عضلات در وضعیت راحت تری نسبت به حالت معمولی قرار دارند.

قابلیت تنظیم زاویه و ایجاد شیب ماوس پد باعث می شود که استخوان های رادیال و اولنای دست شما در حالت خنثی گرفته و کمترین فشار به مچ دست وارد شود و این محصول جایگزین مناسبی برای ماوس های ارگونومیک یا عمودی می باشد. شیب بهینه برای موس پد ۱۰ درجه می باشد که کاربر می تواند براساس آناتومی دست خود و میزان راحتی آن را تغییر دهد.

تغییر شیب ماوس پد با استفاده از دو ماژول انجام می شود که با دور و نزدیک کردن ماژول ها به مرکز لولا شیب ماوس پد تغییر میکند. در واقع موس پد ارگونومیک با تغییر زاویه مچ دست و قرارگیری بهتر استخوان های رادیال و اولنا، همانند موس ارگونومیک باعث راحتی مچ دست می شود.

این محصول دارای گواهینامه های ثبت اختراع به شماره های ۹۰۹۴۴ و ۹۹۶۸۸ می باشد.

اسکرول به بالا